Rondwandeling bij Eisenschmitt

Deze dag staat een wandeling van ongeveer 14 kilometer op  het programma. Aan de kaart te zien zullen we het grootste deel van de dag in de bossen lopen.

Abdij Himmerod We starten bij het klooster Himmerod. Dit Cistenciënzer klooster is in de twaalfde eeuw gebouwd met rood Bontzandsteen.

Het is een mooi gebouw met een aparte bouwstijl.

We steken het riviertje de Salm over en belanden in een naaldbomenbos met bomen die naar het lijkt tot aan de hemel reiken.

We volgen een redelijk vlak pad door de bossen met bijna continue het geluid van stromend water en vogelgefluit om ons heen.

naaldbomen

Bij het dorp Eisenschmitt steken we de Salm over om na een stukje asfaltweg aan de klim richting de bossen boven Eisenschmitt te beginnen.

Gisteren kwamen we op de route een slang(etje) tegen, deze keer zien we een grote roofvogel op een hek zitten. Als we te dichtbij komen, gaat hij ervandoor, helaas te snel om een goede foto te nemen. Als iemand weet wat het is, laat het weten.

De bossen zijn in deze omgeving heel rustig. Tijdens een wandeling komen we hooguit 1 of 2 maal andere wandelaars tegen.

Ik vraag me af of het in de zomer drukker is en geniet ondertussen van al het groen en de bloemen die we zien.

steenslag pad door de bossen bij Eisenschmitt

Heuvels rondom Eisenschmitt We komen in een landbouwgebied boven Eisenschmitt met een schitterend uitzicht over de omliggende heuvels. Eisenschmitt zelf is niet te zien, dat ligt in het dal van de rivier.
Via een mooi bospad wat stijgend en dalend over de heuvels gaat komen we uiteindelijk weer uit bij het klooster.

We drinken wat op het terras met uitzicht op het klooster en gaan na een wandeling door de tuinen met de auto terug richting Meerfeld.

Himmerod

dag 2    dag 4